Prowadzenie własnej firmy to nie jest prosta sprawa. Już zaczęcie wiąże się z wieloma formalnościami, stworzeniem skutecznego planu rozwoju, zaangażowaniem odpowiednich osób, bo przecież w dużej, prężnie rozwijającej się firmie nie możemy pracować sami. Potem pozostaje tylko dbanie, by to, co stworzyliśmy szło naprzód, a więc i trafiało do szerszego grona odbiorców.

Jak się reklamować?

Reklama firmy musi być przejrzysta i wyrazista. Potencjalny klient powinien spośród wielu wyłowić właśnie naszą firmę i zapamiętać ją. Dobrze, żeby też od razu wiedział, czym się zajmujemy. Najpopularniejszą formą reklamy są banery. Umieszcza się je wszędzie: na ogrodzeniach, w witrynach sklepowych, na budynkach. Tu większe możliwości daje przestrzeń miejska. Jednak tego typu reklam jest mnóstwo i trudno się przebić, dlatego coraz więcej firm decyduje się na reklamowanie się w mediach. Małe przedsiębiorstwa, które nie mają wielkiego budżetu, starają się zaistnieć przede wszystkim w internecie. Najczęściej zakładają stronę lub blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego

W teorii nie różni się to od innego typu blogów (np. hobbystycznych). Tematem przewodnim jest zakres działań naszej firmy więc na tym się skupiamy. Dobrze jest umieszczać zdjęcia obrazujące wygląd firmy, warunki pracy, nowy asortyment (w zależności od działalności i potrzeb). Treść powinna zawierać opis działalności a nowe wpisy pojawiać się najlepiej wraz z każdą zmianą w firmie, by klienci od razu wiedzieli o wszelkich nowościach.

Niemniej ważny od tekstu jest też wygląd bloga. Warto stworzyć unikatowy szablon i zawrzeć logo firmy. Zdjęcia powinny pokazywać jak najwięcej, jednak nie mogą zaciemniać strony. Każdy element powinien być umieszczany w przemyślany sposób i w odpowiednim miejscu i musi mieć wielkość proporcjonalną do reszty.

Jeśli firma ma szeroką działalność dobrze jest każdy element opisać w osobnej podstronie. To zwiększa przejrzystość.

Najważniejsze, by blog zawierał jak najwięcej ważnych informacji o firmie i by miał czytelny przekaz, bo zbyt długie szukanie potrzebnych informacji może zniechęcić potencjalnego klienta.